Turussa Kupittaan Citymarket on koti. Ihan totta. Ainakin jos uskomme marketin paistopisteen vakuutusta: leivonnaiset on kotona leivottu. Ja kun jokainen näkee, että pullat paistetaan paistopisteen uuneissa, vääjäämätön johtopäätös on: tämä on koti. Ja voihan todella olla, että Suomen hyvätuloisin K-kauppias Hannu Aaltonen pitää marketia kotinaan, ainakin toisena kotinaan.
Tämän väitteensä kanssa CM ei toki ole yksin. Monet kerrat on kaupoissa ja ravintoloissa intetty samaa kotona tehdyn imagoa, vaikka paikan päälle tuotteet on tehty. Uskookohan ne oikeasti, että asiakas tästä kotipuheesta lumoutuu ja ostaa mielikuvan voimin tuotteita? Eikä ajattele, että paikan toimintatavoissa on jotain hämärää, kun ei rohjeta suoraan ilmoittaa, että täällä, näillä hienoilla vehkeillä ja ammattitaitoisen henkilökunnan voimin nämä hienot tuotteet on tehty? No, Saarioinen on jo saanut aikaan sen, että ”äitien tekemä” tarkoittaa nykyään puhekielessä jotain muuta. Oikein kehnosta ruokatuotteesta voi sanoa, että joo, sehän on varmaan äitien tekemää. Sääli äitejä.
Vastaa